Australia, here we are! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu Australia, here we are! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu

Australia, here we are!

Door: Inge de Leeuw

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 December 2014 | Australië, Canberra

Hoihoi allemaal!

Daar is ie dan, het eerste reisverslag uit Australië!

Laten we beginnen met de vliegreis, die 22 uur zou gaan duren. We zijn om 12.30uur vertrokken uit Amsterdam en kwamen om 23.30uur (Nederlandse tijd) en 06.00uur (Chinese tijd) in Guangzhou aan. Om 08.20uur (Chinese tijd) ging onze volgende vlucht verder naar Sydney waar we 20.30uur (Australische tijd) aankwamen. We hebben wat films gekeken en gelukkig wat kunnen slapen. Doordat we vooruit gingen in de tijd is het bijna de gehele vlucht donker geweest. Het enige nadeel van de vlucht was dat we bij het boeken van de tickets een verkeerde maaltijd hadden aangeklikt, een 'aziatische vegatarische maaltijd'. Alleen deze vielen niet echt in de smaak, dus kwamen we verhongerd aan in Australië haha. Vervolgens 2 uur in de rij moeten wachten voor de douane, waar we fluitend doorheen kwamen.

Na onze bagage opgehaald te hebben, hebben we een shuttle bus gevonden die ons naar het hostel bracht. We kwamen op een 6 gedeelde meiden kamer, die met ons erbij vol was.

De volgende ochtend waren Sharon en ik door de jetlag om 06.00uur klaarwakker. Dus we liepen om 07.30uur op straat, opzoek naar ontbijt/supermarkt haha. Dezelfde middag zijn we naar het centrum gelopen en hebben daar de Harbour bridge en het Opera house bezocht. Ook hebben we de Harbour bridge bewandeld. 'S avonds werd het kerstfeest ingeluid en was er vuurwerk in de haven, wat veel spectaculairder is dan in Nederland.

De dag erna hebben we een Sightseeing tour gedaan naar Bondi beach en een gedeelte door het centrum van Sydney. 'S avonds tijdens het koken in het hostel, bezoek gehad van een kakkerlak, dat was iets minder. Vandaag ook tickets voor de skywalk geboekt!

Vandaag was het zo ver, we gingen de skywalk doen op de Sydney tower! En jawel, deze was 268 meter hoog waarbij je op een glasplaat staat, waardoor je dus de auto's onder je zag rijden vanaf zo'n hoogte. Maar wat een uitzicht!

Woensdag zijn we met de Ferry naar Taronga zoo geweest, waarna je met een kabelbaan naar het park ging. Hier hebben we leuke Australische dieren gespot zoals; de koala, kangaroes en walibies.

De volgende dag ging onze wekker om 06.00uur, want we gingen een bustour doen met AAT Kings rond Sydney, Northern beaches en Manly beach. Helaas viel dit een beetje tegen, je werd 3x uit de bus geloosd en mocht je het verder gaan uitzoeken. Hierna hebben we onszelf maar op de Macdonalds getrakteerd als goedmakertje haha.

Op onze laatste dag hebben we weer wat ingepakt en zijn we naar de Garden of Sydney geweest, een heel mooi park met veel gekleurde bloemen. 'S avonds hebben we lekkere Hollandse wentelteefjes gemaakt.

Gisteren hebben we om 11.00uur uitgecheckt bij het hostel en werden we om 11.30uur opgehaald door Syphra en Tony (de oom en tante van Sharon die in Canberra wonen). Doordat hun niet zo vaak in Sydney komen zijn we samen nog even langs de Harbour bridge en het Opera house gelopen. De auto stond geparkeerd in de buitenwijk van Sydney, dus moesten we eerst 40 minuten met de trein, welke niet zo snel gaan als in Nederland. Na 18 haltes waren we bij de auto aangekomen, waarna we nog 3.5 uur moesten rijden voordat we in Canberra waren. Onderweg heel veel regen en onweer gehad (wat zeldzaam is) en veel wilde kangaroes gezien!
'S avonds nog een beetje Sinterklaas gevierd, we hadden voor Syphra en Tony (oom en tante) een rijm gemaakt en marsepein en pepernoten in hun schoen gedaan.

Vandaag een kleine sightseeing tour gedaan door Canberra (ja bij ons is het alweer 20.30uur). En weer wilde kangaroes gespot, boodschappen gedaan en net lekker gebarbecuet :)

Dit was een 'kleine' samenvatting van mijn eerste week in Australië!
Ik hoop dat ik snel weer een verslag kan typen, om jullie op de hoogte te houden en jaloers te maken :)

Veel zonnig liefs uit Canberra en tot snel!
xxxxxxx

• 07 December 2014 - 10:40

Ed, Ireen & Nikki:

Wat een mooie belevenissen al! Jammer van die overheerlijke vegetarische maaltijd.

• 07 December 2014 - 11:56

Remon Das:

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Kijk uit naar het volgende verslag van je. Hou van je!

• 08 December 2014 - 11:29

Jeffrey:

Alpaca

• 09 December 2014 - 20:53

Yvonne :

Jeej wat hebben jullie al veel beleefd in deze periode..Leuk om te lezen,we blijven jullie volgen..Veel plezier tijdens het vervolg!!