Gezellig uitgeweest en een dagje Kortrijk - Reisverslag uit Deerlijk, België van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu Gezellig uitgeweest en een dagje Kortrijk - Reisverslag uit Deerlijk, België van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu

Gezellig uitgeweest en een dagje Kortrijk

Door: Inge de Leeuw

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Juni 2013 | België, Deerlijk

Goedenavond iedereen!
Zondag was ik gelukkig weer beter en kon ik weer stage lopen van 8 tot 5 uur. De dag ging lekker snel voorbij. Na stage gingen we gezellig naar een café in Waregem. Na een aantal drankjes hebben we lekker bij de snackbar gegeten. Daarna gingen we weer terug naar het café. Na een potje poulen (Kim en ik tegen Marijn) die we helaas niet konden winnen, sloot het café rond half 11 en gingen we naar een andere kroeg waar we 2 weken geleden ook waren. Het was weer net zo gezellig, de cassis (met drank om de wijn wat zoeter te maken) was ook weer aanwezig en in bier tappen waren ze ook erg goed. Dat was wel te merken op de terugweg naar huis! Ik fietste voorop, toen ik opeens niemand meer zag, dus ik terugfietsen.. Lag Marijn in de sloot! Nadat Kim en ik hem eruit gevist hebben gingen we weer verder. Maar even later lag hij weer met fiets en al op de grond. De terugweg duurde wel lang zo! Rond half 3 waren we gelukkig weer veilig thuis en hebben we heerlijk geslapen. De volgende ochtend stonden we alweer vroeg op om een dagje naar Kortrijk te gaan. Om half 11 namen we de trein, het was maar 6 minuten rijden. Er waren veel winkels en een groot winkelcentrum. We hebben eigenlijk niet veel geshopt maar meer gezellig wat gedronken, ook omdat we nog een beetje bij moesten komen van de avond ervoor! Om kwart voor 5 namen we de trein weer terug naar huis en fietsten we naar het zwembad naar Waregem om nog even sportief te zijn deze maand. Veel gezwommen hebben we eigenlijk niet, we hebben lekker gebruik gemaakt van de stoomcabines. Rond half 8 hadden we het wel gezien en gingen we lekker een panini eten. Om half 10 waren we weer thuis en na een spelletje Catan (die ik overigens gewonnen had) gingen we lekker slapen.
Vanmorgen hebben we alvast boodschappen gedaan voor morgen. Morgen komen er 2 leraressen uit Nederland ons gezellig te bezoeken en ’s avonds blijven ze bij ons eten en gaan we lekker koken hun en Christ en Katlyne. Dat is ook ons laatste avondje voor ons met z’n vieren, want donderdagavond gaan Kim en Maite alweer naar huis. Het laatste weekje is nu echt ingegaan, nog maar 2 stagedagen te gaan. Daarna hebben we nog lekker een weekendje vrij en zondag worden we door mijn ouders opgehaald.
We gaan nu lekker slapen want ons wekkertje gaat weer vroeg, Salut! xxx

• 25 Juni 2013 - 23:48

Marijn:

even ter correctie; HET WAS EEN PLAS, iets groter dan dat waar je tot je enkels nat werd. ondanks dat kon dat de pret niet bederven, gelukkig kon ik er zelf ook om lachen

• 26 Juni 2013 - 22:00

Mama:

nou jullie doen het mooi daar!hou je het zaterdag wel een beetje knap met die schuimparty? want zondag moeten jullie op tijd eruit omde spullen te pakken!!! xxx