Tijd om te slapen na 2 nachtdiensten. - Reisverslag uit Deerlijk, België van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu Tijd om te slapen na 2 nachtdiensten. - Reisverslag uit Deerlijk, België van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu

Tijd om te slapen na 2 nachtdiensten.

Door: Inge de Leeuw

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Juni 2013 | België, Deerlijk

Hoihoi allemaal :) Het weekend is zoals gewoonlijk weer veel te snel voorbij gegaan.. Vrijdag hebben we een rustig avondje gehouden en gingen we Dirty liar en een deel van Avatar kijken.
Zaterdag werden we op tijd gewekt door de wekker omdat we de trein van 12.00 uur naar Gent wilde halen, dus vertrokken we rond half 12 naar het station in Waregem. Maar opeens stopte mijn fiets ermee.. Jahoor, me ketting lag eraf -.- Gelukkig was Marijn mee en zat ik snel weer op fiets. De trein hadden we gelukkig ook nog gehaald! Binnen een kwartiertje waren we in Gent. We waren al eventjes aan het lopen maar er waren nog weinig winkels te bekennen, dus besloten we maar een stukje terug te lopen en eerst een terrasje te pakken. Daar hebben we maar even nagevraagd hoe je bij het centrum komt. Het was ongeveer 10 minuten met de tram, dus maar goed dat we het even gevraagd hadden (:
Bij de H&M had ik een zwart kort broekje en 2 shirtjes gekocht, en bij de Pieces was ik nog geslaagd voor een groene broek en oorbellen. Toen we de winkelstraat uitliepen kwamen we op een groot plein met allemaal terrasjes. Na een rondje te hebben gelopen was er gelukkig nog een tafeltje voor ons en hebben we lekker een drankje genuttigd. Het was lekker weer maar er stond wel een stevige wind, af en toe waaide de menukaarten om je oren of viel er weer een glas van tafel.. Daarom hebben we het tweede drankje maar binnen gedronken.
Om 5 voor 5 gingen we naar de bioscoop waar de films om 5 uur begonnen.. Lekker op tijd dus haha. Na snel een film uitgekozen te hebben: ‘Only god forgives’ gingen we naar zaal 1. Toen de film eindelijk na alle reclame begonnen was, bleek het dat we bij de verkeerde film zaten! Dus wij weer terug naar het locet, moesten we in zaal 2 zijn.. De film was helaas al begonnen en waarschijnlijk hadden we een belangrijk begin gemist, want in de rest van de film werd bijna niet gesproken en werden er alleen maar mensen vermoord.. erg gezellig dus :p
Toen de film was afgelopen hadden we lekker bij de Mc Donald’s gegeten. We wilden graag de trein van kwart voor 8 naar Waregem halen. Toen we uitgegeten waren en naar buiten liepen stond precies de tram voor ons klaar om in te stappen, kwam dat even goed uit! We wilden eerst nog uitgaan, maar dan hadden we meteen naar het centrum van Waregem moeten gaan met al onze shoptassen, of heen en terug moeten fietsen van Waregem naar Deerlijk met windkracht 10 en hier hadden we niet zo’n zin in :p
Toen we eindelijk thuis waren rond 9 uur hebben we Avatar afgekeken en daarna zijn we gaan slapen.
Zondag heb ik lekker uitgeslapen en aangezien mijn huisgenoot pas 2 uur later wakker werd als mij heb ik maar broodjes gebakken en eitjes gekookt. De rest van de dag was een echte zondag, films gekeken, een spelletje Kolonisten gedaan en ’s avonds hebben we pizza laten bezorgen. Hij smaakte best goed, maar niet zo lekker als de La Grotta in Medemblik! Later heb ik ons huiskamertje maar weer eens schoongemaakt en stofgezogen, en ging ik rond 12 uur slapen.
Maandag stond ik rond 12 uur weer op. Nadat ik lekker een douche had genomen kwamen Maite en Kim gezellig weer thuis van hun weekendje in Nederland. Na een spelletje Kolonisten gingen zij slapen omdat we ’s avonds onze eerste nachtdienst hadden. Ondertussen gingen Marijn en ik boodschappen doen en film kijken. Om half 7 waren Kim en Maite ook weer wakker en hebben we lekker stokbrood met pindasaus, champignonnetjes en sla gegeten. Na de afwas was het al snel half 9 en gingen we op weg naar het ziekenhuis, de nachtdiensten duren hier van 9 tot 7 dus dat is best een lange dienst. Gisternacht begon het eerst rustig, maar daarna hadden we in 3 kwartier 4 opnames. Hierbij mocht ik de controles doen en ging mijn collega de mappen in orde maken. De rest van de nacht is er weinig gebeurd, een aantal bellen gehad, infuuszakken verwisseld en ’s morgens 4 bij vier personen bloed af kunnen nemen. Rond 2 uur hadden we best lang pauze gehad, zo lang dat mijn ogen er van dicht vielen.. Gelukkig ging de tijd erna sneller en had ik de eerste nacht er alweer op zitten. Om half 8 fietsten we weer met z’n viertjes naar huis om lekker te gaan slapen.
Om half 5 ’s middags werd ik wakker gemaakt door mijn kamergenootjes, gelukkig hadden we allemaal goed kunnen slapen! Nadat we lekker buiten ‘ontbeten’ hadden, gingen we nog een spelletje doen en daarna mochten we ons alweer klaarmaken voor onze tweede nachtdienst. Deze verliep net zo soepel als de vorige nachtdienst. Van half 5 tot 6 uur heb ik mijn collega op Geriatrie kunnen helpen met bloed prikken en patiënten goed in bed leggen. De laatste uurtjes gingen toen snel voorbij!
Vandaag begint eigenlijk ons weekend alweer en gaan we naar Waregem om gezellig een terrasje te pakken, en morgen willen we graag naar Kortrijk om te shoppen.
Maar nu zijn we net thuis en gaan we eerst lekker slapen. Tot op het volgende verslag! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 02 Juni 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 8500

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2020 - 16 Januari 2021

Sint Maarten

27 November 2014 - 23 Februari 2015

Backpacken in Australië!

01 Juni 2013 - 28 Juni 2013

Buitenlandse stage in België :)

Landen bezocht: