Laatste reisverslag! Tot in Nederland allemaal :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag! Tot in Nederland allemaal :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag! Tot in Nederland allemaal :)

Door: Inge de Leeuw

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 Februari 2015 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen,
het heeft lang geduurd, maar hier is hij dan; Ons LAATSTE reisverslag! helaas....

Even terug in de tijd, we beginnen bij onze brakke eerste dag in Airlie beach vanwege de nachtbus. We hadden hier een 8-persoons bungalow wat gelegen was in een soort tropische tuin. De eerste dag hebben we lekker bij de lagoon liggen uitrusten en boodschappen gedaan.
De volgende dag waren we een stuk actiever en hebben we de Honeyeater Mountain bewandeld. Volgens de 'vriendelijke' receptie was dit zo'n 2,5 km wandelen, maar helaas werden dit er 8! Dit was even afzien, maar het uitzicht maakte een hoop goed.

De dag erna hadden we een dagtrip naar Whitsundays met Ocean Rafting. De Whitsundays is een gebied met veel eilanden met wit zand en blauw water, vooral Whitehavenbeach. Hier mochten we ook een tijdje snorkelen, hierbij heel veel mooie vissen gezien. En last but not least; een schildpad zwom op 20 cm naast ons! Door het ruige weer ging onze raftingboot erg wild over het water, wat dat betreft hadden we een goede dag uitgekozen! Bij een wandeling op Whitehavenbeach in het bos kwamen we ook nog wat wildlife tegen! Een leguaan van een meter lang en een black&yellow snake!

Doordat we de smaak te pakken hadden, hebben we de dag erna Mount Rooper beklommen. Deze was gelukkig maar 5 km :)

De laatste dag hebben we onze tassen weer ingepakt want het was tijd om naar Townsville te gaan!
Hier vanuit zijn we een dag naar Magnetic Island geweest. Dit was 20 minuutjes met de ferry, en hebben we (jullie geloven het niet) een auto gehuurd op het eiland! En jawel, netjes aan de andere kant van de weg gereden. Ons witte peugeotje reed prima en hebben lekker over het eiland getourd! Hier waren verschillende mooie stranden. Ook was er een plek met veel rotsen waar rotswallabies te vinden waren! Hele kleine kangaroetjes die een beetje op muizen lijken. Deze hebben we ook gevoerd.
Op onze laatste dag in Townsville zijn we lekker naar het strand geweest. (aangezien er daarna cyclonen werden verwacht). Toen we lekker lagen te baden kwam er een fotograaf van de Townsville Bulletin naar ons toe of ze wat foto's van ons mocht maken, omdat ze toeristen wilde fotograferen die genoten van de zon. Hier waren wij wel voor in :) Na 10 verschillende poses te hebben gehad was mevrouw klaar. En nu maar afwachten of we in de krant stonden...

De volgende dag moesten we vroeg de Greyhound hebben naar Mission Beach en wilden we voor die tijd nog een krant scoren! Na 3 hotels te hebben geprobeerd, hadden we de krant te pakken. En jahoor, zoals veel van jullie al weten, we staan in de Australische krant!
Eenmaal in Mission beach aangekomen was de cycloon hier al lichtelijk begonnen en dat was te merken ook! Er was flinke storm en hoosbuien. Even dachten we dat we in Nederland waren, maar neehoor dit was toch echt Australië met zijn regenseizoen...
Aangezien we nog niet mochten inchecken gingen we met een busje mee naar de schildpaddenplek van Mission beach. Waarschijnlijk houden deze beestjes ook niet zo van regen, want ze lieten zich niet zien. Vervolgens werden we 3 uur lang gedropt in de stad met welgeteld 2 winkels... en ga je dan maar eens vermaken! Na wat gedronken te hebben, hebben we een poging gedaan voor een strandwandeling. Helaas werden we hier alleen maar natter van.
Eigenlijk waren we in Mission Beach om te skydiven, maar aangezien dit op vrijdag de 13e was gepland, werd dit natuurlijk afgezegd (door de cyclonen)! We hebben toen maar een filmdagje gehouden.

Gelukkig hadden we hier maar 2 nachtjes geboekt en gingen we verder naar onze laatste bestemming (in het noorden) Cairns. Ook was dit voor ons de laatste keer met de Greyhound. We hebben met deze bus zo'n 4000 km afgelegd vanaf Melbourne.
De avond van aankomst zijn we met 3 andere Nederlandse meiden naar 50 Shades of Grey geweest, evengoed leuk dat we deze is Australië ook konden kijken!
De volgende dag stond skydiven weer op de planning, aangezien we dit de afgelopen keer moesten verzetten. Om 7 uur stonden we klaar om te vertrekken, maar helaas, door het slechte weer ging het weer niet door. Toen zijn we maar met een busje naar Kuranda geweest, een stadje vlakbij Cairns waar je leuke marktjes en winkeltjes heb! Hiermee kunnen wij ons altijd vermaken :) :)

De volgende dag gingen we een dag naar het Great barrier reef om daar te snorkelen. Hier heb je superhelder water met heel mooi koraal en allerlei soorten vissen! We hadden hiervoor een onderwatercamera gehuurd dus weer leuke foto's gemaakt. Ook hebben we vis Wally ontmoet. Dit is een grooote blauwe vis met hele dikke lippen die je aan kan raken, dus dat hebben wij natuurlijk even uitgeprobeerd (met gevaar voor eigen leven, haha). Deze dag was eindelijk weer mooi weer, dus konden we tussen het snorkelen door heerlijk op het dek van de boot liggen zonnen (lees; verbranden).

De dag erna stond skydiven weer op de planning, dus wij zaten te wachten op afbericht.. Maar toen we dit niet kregen werd het toch wel errrrug spannend! En jahoor, daar was het busje om ons op te halen! We reden naar het vliegveldje waar we uitleg kregen en in onze pakken gehezen werden. Vervolgens kreeg je je buddy te zien waarmee je zou springen. Als eerste kwam er een Chinees binnen met een grote snor die INGE riep, dus ik wist genoeg, maar het was een grappig mannetje! Hierna kwam er een langharige man binnen die de naam SHARON riep, en werd gelijk mee naar buiten genomen.
We hadden beide video en foto opname erbij gekocht, dus af en toe moest er ook nog gefilmd worden tussen de spanningen door! Eenmaal in het vliegtuig ging het allemaal erg snel. Voor je het wist was je boven, Sharon was nummer 3 en Inge nummer 6 die sprong. Maar het voelt alsof je eerste bent!
En toen... ging het luik open en zag je het land waar je uiteindelijk op moest landen. Er zat maar een seconden tussen de sprongen, maar gelukkig sprongen we niet op elkaar! Toen we sprongen hadden we 3 seconden vrije val gevoel, en daarna bleef je gewoon zweven op de luchtdruk. Voor je het wist ging de parachute al open, en dan pas kan je echt genieten van het uitzicht! Echt een bijzondere ervarig, en zeker voor iedereen een aanrader. Gelukkig hadden we allebei een zachte landing; op onze kont in het natte gras, doet de regen toch nog iets goed :)
's Middags konden we ons filmpje van het skydiven ophalen en hebben we deze natuurlijk meteen teruggekeken, hartstikke leuk!

Op donderdag 19 februari zijn we teruggevlogen naar Sydney, omdat vanaf hier onze vlucht naar Nederland weer vertrekt (morgen!!!). Maar het voelt wel vertrouwd om weer in Sydney te zijn :)
Gister nog even geshopt in de grote stad en we hadden nog een Jetboat ride tegoed dus deze ook maar gelijk gedaan! Lekker een half uurtje scheuren op het water en kletsnat worden, gelukkig is het hier warm!

Nu is het tijd om onze backpacks in te pakken (wat zullen we blij zijn als we daar vanaf zijn en gewoon weer met ons koffertje op vakantie kunnen). Vanavond gaan we uit eten om ons avontuur af te sluiten.
Morgen vertrekken we rond half 12 naar Nederland. Van te voren gaan we nog een afscheidsdrankje doen met Syphra en Tony, die ons uit komen zwaaien op het vliegveld!
Tussendoor mogen we ons 6 uur lang vermaken op het vliegveld van Guangzhou, waar geen reeet te beleven is :p. En dan maandagochtend om 6 uur 's morgens mag de vlag uit, want wij zijn er weeer!

Allemaal heel erg bedankt voor ons volgen en alle leuke berichtjes! We zijn er erg blij mee :) En tot in Nederland!!

Liefs van onssss xxx