Brisbane, Fraser Island, and the Australian farm! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu Brisbane, Fraser Island, and the Australian farm! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Inge Leeuw - WaarBenJij.nu

Brisbane, Fraser Island, and the Australian farm!

Door: Inge de Leeuw

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 Februari 2015 | Australië, Airlie Beach

Hoihoi iedereen!
Hier zijn we weer met een leuk verslag na weer het een en ander meegemaakt te hebben.

Laten we beginnen in Brisbane. We hadden hier een gezellig hostel met een 8-persoons meidenkamer. De eerste dag heeft het helaas de hele dag geregend, het kwam met bakken uit de lucht. Gelukkig was onze redding dicht in de buurt; de cinema. Hier hebben we de film 'Wild' gekeken, wat over een meisje ging die aan het backpacken was in Australië. Hier konden we ons wel in inleven, vooral het omgaan met de backpack, haha.

De dag erna was het gelukkig weer opgeklaard, en pakten wij op tijd de bus om naar de Lone pine koala sanctuary te gaan. Dit is een dierentuin waar je koala's mag vasthouden en waar de kangaroes vrij rondlopen. Superleuk om eindelijk een koala geknuffeld te hebben!
's Avonds hebben we een kijkje genomen in de club 'Downunder', erg toepasselijk :p

Na de volgende dag onze kater uitgeslapen te hebben, gingen we naar de Lagoon. Dit is een buitenzwembad wat omgetoverd is tot een strand met rotsen, een mooie plek voor een dagje zon!
In de avond zijn we in 'The wheel of Brisbane' geweest (een groot reuzenrad). Op het moment dat we erin zaten was er vuurwerk ter aankondiging van Australia day. Dus dat was een indrukwekkend rondje reuzenrad!

26 januari was het Australia day, een nationale feestdag hier. Mensen waren verkleed in de Australische vlag en er was overal live muziek. Maaar het is lang niet zo leuk als onze trouwe koningsdag!
Deze dag hebben we ook weer nieuwe trips geboekt voor de komende bestemmingen, maar deze laten we nog even in afwachting :)

Op 27 januari gingen we naar Hervey Bay, dit was ongeveer 5 uurtjes naar het noorden rijden met de bus. In het hostel wat we geboekt hadden keken we onze ogen uit, een gerenoveerde 6-persoonskamer met eigen badkamer en stortdouche! We hebben in tijden niet zo lekker gedoucht (lees: beschimmelde douches, te lage douches, 2 straaltjes douches etc.) Dus was weer even een lichtpuntje, haha.

Vanaf Hervey Bay zijn we een dag naar Fraser Island geweest, dit is het grootste zandeiland ter wereld en staat bekend om de dingo's (wilde honden) die hier veel voorkomen.
We reden deze dag met een 4wheel drive bus om bezienswaardigheden te bekijken. Onze eerste stop was bij the shipwreck SS Maheno, dit is een groot schip die in 1935 aangespoeld is op het strand van Fraser Island.
Vervolgens stopten we bij the Pinnacles. Dit is gekleurd zand in mooie bruin- en goudtinten, wat uitgehard is tot een berg.
Daarna kwamen we bij de Eli Creek. Dit is een baai met zo helder en zoet water dat je het zelfs kon drinken! Om even bij te komen hadden we hierna een 'All you can eat' lunch.
Om ook nog even van de regen te genieten werden we meegenomen naar het regenwoud. Het blijft mooi om zoveel natuur bij elkaar te zien!
Aan het einde van de dagtour gingen we naar Lake Mckenzie, dit is een meer met onwijs blauw water en bijna wit zand! Hier hebben we weer mooie kiekjes gemaakt.

Op 31 januari kwamen we aan in Rockhampton, een typisch Australisch stadje wat totaal niet toeristisch is. Dit was al snel te merken toen we de enige passagiers uit de bus waren die hier stopten. Maar we hebben daar wel echt het Australische leven geproefd!
Gisteren hebben we een dagtrip gemaakt naar de Myella farm & outback experience. We werden vroeg opgehaald door een man die blijkbaar niet zoveel zin had in zijn werk. We werden in het busje gezet en er werd geen woord tegen ons gezegd. Maar, als ie dan wat zei was het niet te verstaan (met een boers accent en ongeïnteresseerd). Gelukkig konden wij er om lachen en lieten we onze boerinnendag niet verpesten.
Op de boerderij aangekomen begonnen we met een ontbijt met verse eieren van de kip en verse koeienmelk. Hmmm, wat wil je nog meer als Hollander!
Vervolgens begon onze werkdag; We begonnen met de kalfjes te voeren met een melkfles, en daarna eieren te stelen onder de kippen vandaan! Vervolgens moesten we de paarden in hun etenshok drijven en hen eten geven. Toen ze uitgegeten waren werden voor ons de paarden uitgekozen waar we 7 km op mochten rijden! Wij kregen Music en Floss. 2 mooie bruine paarden. Na een zere kont en 2 halfgebroken voeten, hadden wij het wel gezien na de 7 km, maar we zijn weer een ervaring rijker. Het was heel mooi om met de paarden door de bossen en de outback (het rode zand) te rijden!
Terug op de boerderij dachten wij klaar te zijn met onze werkdag, helaas was dit niet het geval. De tuinslang en borstel werden in onze handen gedrukt om de paarden te wassen en borstelen.
Uiteindelijk mochten we dan zelf ook lunchen :)
's Middags stond er motorbiken op het program (helaas was hier ook het kussentje niet inbegrepen). Na een vlotte boerse binnensmondse uitleg van dezelfde man, wisten wij préciés wat wij moesten doen. Niet dus! Er zaten ook nog leuke versnellingen op de motorbike, en de man snapte denk ik niet echt dat wij vrouwen waren, want na 100 x hetzelfde te vragen werd de man in kwestie lichtelijk geïritteerd. We werden eerst (zonder dat de motor aanstond) van een heuvel afgeduwd (hij natuurlijk hopende dat we in de sloot belandde). Maar hier kwamen we goed mee weg. Uiteindelijk mocht de motor aan, en na deze 10 x te laten stikken mochten we eindelijk het parcour op. Helaas moesten we na 1 rondje alweer naar de kant omdat we het weer niet goed deden. 'You are in the wrong gear, you wil kill the motor!' en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Gelukkig kreeg hij na een uurtje of 2 toch wat vertrouwen in ons en mochten we ook een aantal rondjes staand gaan rijden, dat was wel gaaf!
Toen het motorbiken ten einde liep mochten we als echte Hollanders de koeien gaan melken, dit was nog niet zomaar een klusje. Maar leuk om een keer gedaan te hebben. Al met al een bijzondere dag gehad en weer een ervaring rijker!

Gisteravond hebben we de nachtbus genomen naar Airlie Beach waar we vanmorgen vroeg zijn aangekomen. Maar dit verhaal leek ons wel groot genoeg voor jullie om te lezen, dus we laten het hier weer even bij!
Helaas loopt onze reis op het einde, maar er komt zeker nog een verslag aan!

Veel liefs van ons

• 04 Februari 2015 - 04:09

Ed, Ireen & Nikki :

Hey lieverd!!

Jaja ik ben vroeg... onze tijd ;)
    Maar net even de kleine meid haar speentje moeten zoeken.
    Dus vandaar, maar ik zie jullie al helemaal gaan op de boerderij zeg haha. Maar wel jammer dat die man niet even wat beter zijn taal ontwikkeld had :p
    Koala 's... en kunnen ze lekker knuffelen? Ze zien er altijd zo onwijs schattig uit. En zo'n heerlijke douche, kan ik me voorstellen dat jullie daar van hebben genoten! Het klinkt allemaal weer leuk en jullie zien en doen toch maar weer een hoop. Waar wij hier in ons kille kikkerlandje toch best een beetje jaloers op zijn. Echt!

Nou lieverd ga nog genieten van je laatste weken! We missen je hier, maar dat duurt nu nog maar even! Enjoy!!!!

Dikke kus van ons

• 04 Februari 2015 - 15:45

Yvonne:

Hey lieve meis...

Dank je wel dat we weer even mee mochten reizen =D Geniet nog lekker de laatste weken,dikke kus en liefs vanuit een licht winters Rumpt!! xxx